onsdag 3 mars 2010

Vilken dag

Alltså denna snön kommer snart ta död på mig. Idag har jättemånga hästar rymt från sina hagar. Det finns ingen som helst ström som går genom trådarna, många stolp är av och provisoriskt ersatta med plaststop (som ju går sönder som papper i denna kyla) och inget finns det att göra inne i hagen. Suck och stön. Det började med att två ston röjde ur sin hage vid lunchning. Okej in med dem i boxarna. Några timmar senare var det dags igen - en valack som rymde ut ur sin egen hage och in i Zorinos. Han drog sönder inte bara sin egen utan även en hel del av Zorinos. Okej in med båda dem i sina boxar. Då kom jag på att jag kanske skulle kolla hur det såg ut på framsidan ... och mycket riktigt. Konvalecenten i sjukhage hade trasslut halva kroppen ur hagen och stod med hovarna inne i trådarna. Okej in med henne. Jösses ...
Det är redan fyra par hästar som byts av vid lunch - de måste dela hage för att det inte finns hela hagar så det räcker.
Var ska min lilla pålle gå imorgon? :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter rörigt! Skönt att slippa den delen av stallägeriet :) Hoppas det ordnar sig med hagarna!
Kram Tolla

VildeKaja sa...

Ser att många ger hästarna nästan obegränsat med silage/hö nu för tiden. Förmodligen för att slippa reparera hagar. Våra två springer som idioter i hagen om de inte har något att pyssla med (läs äta på) i hagen på dagarna. Puh. Våra får inte lunch i vanliga fall heller.. förutom nu när jag är 'ledig'. Vågar inte tänka på vad som händer då jag börjar jobba igen. Dags att leta lunchfodringsautomat!