söndag 14 mars 2010

Han lyssnar inte

Det var inte så kul att rida igår - han väntade inte alls in mig, lyssnade jättedåligt. Vid några tillfällen kändes det ungefär som att det inte satt någon på hans rygg - så lite lyssnade han. Trist - men så är det ju ibland och jag har rätt få dagar då det känns tråkigt att rida så jag ska inte klaga. Förhoppningsvis är det bättre idag. Men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag - jag borde verkligen göra något annat än dressyr i ridhuset. Men vad? Det går inte att rida ut i skogen - alldeles för djup och framför allt för hård snö (skaren är så vass), vår utevolt är förnärvarande en hage och den andra utevolten är inte plogad. Det är dessutom hopp-dag i ridhuset idag, vilket ju såklart innebär att det dels kommer vara fullt och dels hinder uppsatta. Kanske jag ska köra lite markarbete - om jag får lägga ner bommarna på marken för de andra, vill säga. Vi får se vad det blir.

2 kommentarer:

Åsa sa...

hej igen!
har ni haft Russe hos er? Häftigt, nu står han i vårt stall i sigtuna och är läromästera/tålamodsprövare åt henne/alla runt omkring :) för det kan inte finnas så många gula russ från Ekerö, eller?

PEWS sa...

Åsa: Ja vi hyrde Russe (el Rustan som han eg heter) från Aud på Ekerö. Hyr ni honom eller har ni köpt honom? Jag vet att hon pratade om att inte hyra ut honom utan att sälja eftersom han börjar bli till åren. Han var en underbart bra ponny till min dotter då.