fredag 5 mars 2010

Ibland blir man arg

Idag hade jag tre hästar att motionera. Planen var att rida Sudden, tömköra Kakan och sist rida Zorino. Allt gick som på räls fram tills jag skulle sadla Zorino. Då kommer B in från ridhuset och berättar att "gästen" är på besök. "Gästen" är en kvinna som bor i närheten och ibland kommer på besök och lånar ridhuset. Då kan man tyvärr inte vara där. Så det blev ingen ridning på Zorino för min del. Det blåste snålblåst och snöade ute så där ville jag inte heller vara :(
I morgon ska det bli fint väder i alla fall - så då hoppas jag verkligen på en tur i skogen ... kanske med alla tre hästarna :)

5 kommentarer:

Matilda sa...

Är det så att man inte får vara där när hon är där :S, eller går det bara inte för att hon brukar longera och löshoppa? :)

VildeKaja sa...

Undrar också varför man inte kan vara där? Longering och löshoppning måste väl ske på fasta tider när ni har såpass litet ridhus. Vad är det som gör att ni inte kan vara där samtidigt? (Sen blir jag ju lite nyfiken på vem 'gästen' är också.. haha.. bor ju själv i närheten..)

Moa N sa...

Jag tror jag kan gissa vem gästen är... och är det den jag tror så är hon kanske "överallt hela tiden" och det är helt enkelt svårt att få plats, för man blir störd?

PEWS sa...

Moa har satt huvudet på spiken ... hihi

Anonym sa...

Aaa jag förstår vem ni menar!
Kram Tolla