söndag 21 mars 2010

Roliga saker

Igår skulle jag egentligen ha ridit lektion för Annelie men mitt knä och delvis mitt bäcken satte stop för det. Eftersom vi hade stalltjänst var jag ute i stallet redan på morgonen och då passade jag på att mocka lite i hagen - ojoj det gjorde ont kan jag säga (i bäckenet alltså) och efter det så avbokade jag lektionen. Istället så red Annelie på Zorino och hade lektion på så vis. Det var otroligt kul, hon testade honom lite för att se lite vad han kan och inte kan osv. Han kan den där hästen ... synd bara att hans "mamma" inte kan lika mycket *hehe*. Roligt i alla fall att se sin häst ridas av någon duktig ryttare :)
Idag red jag själv ett väldigt lugnt pass. Mitt bäcken gör inte längre lika ont men det gör däremot knät. Så jag fick ta det lugnt. Jag klarar inte av att hålla emot alls på höger sida och det är där han tenderar till att bara flyta iväg om man inte är där och passar. Men men han gick fint, var otroligt mycket mer lyhörd, väntade in mig och det blev ett mycket roligt ridpass.

Inte nog med detta - på tisdag åker jag iväg till en ridskola med Zorino för att min vän Å, ska rida honom på sin specialdressyrlektion :D
Det ska bli jättekul!!

1 kommentar:

Å sa...

Tycker jag med! Jättespännande eftersom jag aldrig har suttit på honom...