lördag 6 mars 2010

Solen skiner

Vilket vackert väder det har varit hela dagen idag. Helt underbart :) - även om det också är rätt så kallt, fast nu känner man att solen värmer. Idag skrittade vi fram ute, fram och tillbaka några gånger på en liten väg som vi har vid stallet (det åker nästan aldrig några bilar där). Sedan gick vi in i ridhuset och red lite mer ordentligt. Jag litar inte på att det inte är halt och då vågar jag inte rida. Zornio var lika pigg som igår - härligt :). Jag är riktigt dålig på att fatta galopp från trav på min nya pålle men idag lyckades jag få till flera stycken i båda varven, bra fattningar som kom bakifrån och med massor av härlig energi. Det gick ganska bra för E och Kakan idag också. Hon red barbacka och fokuserade på att ha ställd häst (åt rätt håll) och jag tror dem gjorde några skänkelvikningar också. Efter ridningen skrittade vi av på samma sätt som vi skrittat fram - i den härliga solen.

1 kommentar:

Ryttarliv - Hästtidningen på nätet sa...

Vilken härlig blogg och vilka snygga hästar! Välkommen till Ryttarliv och tävla om ett par fina skydd!