måndag 1 mars 2010

Äntligen

är det en riktigt måndag - med träning för Moa :D
Idag bestod träningen av följande övningar:
* växlingar mellan skritt och trav med så små hjälper som möjligt - det gick ganska bra
* galopparbete - växlade mellan att galoppera på stor volt och galoppera på liten volt - svårt i vänstervarv att få med mig yttersidan och att hålla volten rund och så liten som Moa ville ha den, lite lättare i högervarv.
* växlingar mellan långsam trav och lite ökad trav - gick bra, jag är nöjd med mig själv där och det lät som Moa också var nöjd. Fick till några riktigt bra :D
* återigen växlingar mellan skritt och trav men mycket snabbare växlingar denna gång i syfte att få med bakbenen lite mer - gick bra.
* slutor i mestadels skritt men även några i trav - gick riktigt bra det med i båda varven.

Det var i vanlig ordning roligt och jag är alltid så himla nöjd efteråt.
Moa filmade och fotade lite så kanske det finns någon snutt som är värd att läggas ut här och kanske något litet foto också ... vi får se.

På onsdag är det dags för lektion igen men då en annan tränare - jag kanske inte riktigt än vill kalla henne för min andra tränare men nu ska jag i alla fall rida för henne i fyra onsdagar så får vi se sen om jag fortsätter. Hon har förklarat saker för mig på ett helt nytt sätt - inte nya saker men på annat vis. Bland annat så har min sits förbättrats avsevärt bara på några veckor och jag fick mycket beröm av Moa idag angående sitsen. Och hon om någon borde ju se och veta för jag har ridit för Moa i fyra år (med vissa uppehåll).

I övrigt har dagen bjudit på mångahanda olika saker. Jag och B städade hela stallet, sopade i fodergångarna, inne i sadelkammaren och i foderrummet. Vi passade också på att vädra ordentligt - lät det stå öppet överallt nästan hela dagen. Det har ju inte gått att ha öppet överhuvudtaget på flera månader så det var skönt att få in lite luft. Vi har också hunnit med att storstäda i våra skåp, ätit lunch från Rosenhill, "jagat" en häst på rymmen och sedan då alla helt vanliga måndags-sysslor såklart.

Inga kommentarer: