tisdag 15 februari 2011

Orka

Orka läsa och skriva om vatten något mer ...

Igår kväll var vi som redan förtäljts på möte på  Runsten. Där bestämdes att jag ska vara lagledare för allsvenskalaget i dressyr div III. Det blir kul :) Redan den 2 april är första omgången. Hoppas nu att vädret är såpass att man kan vara utomhus. Fast det känns just idag som det är låååångt till våren.

Fälttävlansmötet lappade tyvärr över lite på ponnydressyrmötet så vi var tvugna att gå mitt i. I den delen av klubben är det verkligen full fart. Mängder med aktiviteter och roliga saker som händer - kicki-off, mental träning, fys-pass ... ja massa skoj. För både ponny- och häst-ryttare. Väldigt roligt!

Fick just veta att Emma ska få en reservplats på träning för Fredrik Böhling nästa vecka. Vi har varit med i reservlistan ett tag och fått något erbjudande om plats men då har vi inte kunnat. Nu passar det ju jättefint speciellt med tanke på att det är ca 1½ månad kvar till första omgången i dressyren.

Den 6 mars debuterar Emma på regional nivå i hoppning - vi söker med ljus och lykta efter någon som kan/vill/orkar följa med som tävlingsgroom den dagen. Vi har aldrig själva tävlat regionalt och det skulle ju vara så himla bra att ha med någon som har den erfarenheten. Någon? Tävlingen är i Eskilstuna så det blir en tidig morgon.

4 kommentarer:

Maria sa...

vart ska ni rida för Fredrik? Kanske hos oss??

Sofia sa...

Det låter ju jättekul med alla aktiviteter!! :D Jag tänkte att om ni inte hittar någon annan så kan ni få ta med mig på tävlingen, inte för att ja har den minsta erfarenhet... Men ta hand om en häst kan jag ju iaf! Så att du vet i värsta fall :)
Sudden hälsar förresten!

Freppsi sa...

Låter kul! Här i Skåne finns bara div 2, div 1 och eliten i dressyrallsvenskan för ponny. En liten nyfiken fråga, i vilka klasser rider man div 3??
Här går div 2 i LC:1 och finalen i LB:1
Div 1 i Lagtävlansprogrammet för ponnyallsvenskan och finalen i Lätt AP:1
Eliten går i FEI Inledande..

Millan sa...

Tjoho!
Massa kul som händer hör jag här ;).
Tråkigt det där med vattnet och Nido. Hur fungerar det annars!? :)

Ang. tävlingen vet du att jag gärna följer med, men har ju inte det du söker ;)

Saknar er! Hälsa Emma (och dom andra så klart ;)) massor! Kram :D <3