fredag 4 februari 2011

Ditten och datten

Det har flyttat in en till häst i karantänstallet - vilket betyder att hästisarna inte får gå ute hela dagen :( Men men det är bara i två veckor.
Idag är Nido frisk igen, har ätit allt som vi gett honom, druckit ordentligt och vid promenad stegrat och haft sig (då vet man att han är på gång igen hehe). Så imorgon får han gå ut igen men innan dess ska Emma rida honom höhö ... säkerhetsväst på!

Igår red både jag och Emma på Cuba - med bett - och det var riktigt roligt :) Emma är förstås mycket bättre på att rida och Cuba blev jätterund och fin under Emma. Men hon är ändå rätt lättriden, även för en gammal tant som jag - så hon gick rätt okej under mig också. Kul var det i alla fall.

Idag hade jag lovat Emma att hon skulle få hoppa Cuba - Emma är så hoppsugen så hon vet inte vad hon ska ta sig till. Vi ställde bara upp ett hinder och sedan flög dom över ... åh så kul det såg ut och så duktiga dom var :)

Vad gäller Nido så vägrar han att äta det nya höt - så jag har bett ga stallägaren om att få köpa några balar - vilket jag fick - och så blandar vi nu med silage istället. Knäppa häst :s
Egentligen spelar det ju inte mig någon roll om han äter silage eller hö ... bara han äter något :)
Att få honom att dricka är fortfarande en konst - lilla knäppa, kinkiga ponny!

Åh vad jag vill ha den där egna gården nu!

Inga kommentarer: