torsdag 17 februari 2011

Hoppe-li-hopp

Gårdagen ägnades åt hoppning (som vanligt på onsdagar) och det gick jättebra för båda ponnisarna. Det var lite olika varianter av studs som stod på schemat. Nido har lugnat ner sig betydligt sedan förra veckan - det märks att han ridits hela veckan som vanligt igen. Dock blev han lite låg och hängde lite i handen på slutet - inte så konstigt kanske att han blev trött. Fast ni ska ju inte tro att han sänkte farten inte hehe.
Cuba hoppade fint igår - inga konstiga hopp och hon försökte bara smita en gång - fast då blev M lite arg på henne och då vågade hon inte mer hihi. Man behöver liksom bara säga åt henne en gång så fattar hon sen.

Idag ska båda tjejerna rida dressyrlektion - tillsammans med ytterligare en tjej. Det ska bli spännande och se hur det går :)

Nu har de andra hästarna som stod i karantänstallet flyttat till sina ordinarie boxar och vi är inte heller i karantän längre. Det betyder inte så speciellt mycket för oss - vi får gå in i ridskolestallet med hästarna nu om vi vill men vi har ju inte så mycket där att göra ... det enda man skulle kunna ha behov av är spolspiltan.

Jag längtar, mer än jag kan säga, tills det blir vår!
Igår bestämdes det att M ska rida Cuba ytterligare en dag i veckan i ca 1 månad. Och Emma ska också hjälpa mig med Cuba denna månad så jag lägger helt enkelt ridningen på hyllan ett tag. Mitt knä pallar verkligen inte ridhusridning (i alla fall inte på den lite mer seriösa nivån som det känns som man borde ägna sig åt där vi står).


Saknar dig <3

1 kommentar:

Å sa...

Har sagt det förr men åh vilken underbar bild! Även om jag bara red honom 1 gång så kan jag också sakna honom, känslan att rida någon som är så lydig och ambitiös...härligt!

Det var verkligen roligt med dressyren idag och jättekul att se Nidoponken så kontrollerad:) och det blir nog bra med Cubis och bettet:)