torsdag 3 februari 2011

Anonym

En anonym person skrev följande som svar på mitt inlägg om Sent ska syndaren vakna:

Jag har jobbat på Team CAF och kan ärligt säga att under den tiden jag jobbade där skötes hästarna om noggrant. Dom fick ordentligt med grovfoder och kraftfoder. Det var alltid rent och snyggt i stallet och hästarna fick gå ut i hagen varje dag och blev motionerade efter ett noggrant planerat schema. I detta schema ingick träning på banan (dressyr el hoppning) tur i skogen, longering eller tripp till ridhus. Personligen tycker jag att Camilla är en bra person och blir chockad över det jag nu har läst. Tycker ändå att det var skönt att läsa att hästen kom tillbaka till Danmark oavsett vad köparen nu fick betala vilket jag uppfattar är det priset säljaren ville ha men att köparen fick betala för mycket? Tycker också att det är fult gjort att lägga ut detta på nätet. Detta är något som berör dej som säljare och försälningsstallet. Jag skulle personligen ha uppsökt Camilla för att diskutera detta mellan 4 ögon och haft koll på hästen under tiden som den var uppstallad hos CAf.

Mitt svar till dig Anonym är:

Jag har ingenstans skrivit att Camilla skött hästarna dåligt. Det enda jag har åsikter är hur hon har bemött mig och hur hon har skött det rent ekonomiska. Självklart är jag själaglad över att min fina häst fick komma till ett kärleksfullt hem MEN jag vet ju inte hur din ekonomiska situation är - MIN är inte sån att jag bara kan strunta i pengar som jag skulle ha haft. Jag förlorade ändå rätt mycket pengar på just det hästköpet. DESSUTOM tycker jag rent principiellt inte om att bli lurad!!
Anledningen till att man väljer att sälja sin häst via ett försäljningsstall är säkerligen rätt varierande - MIN anledning var dels att jag skulle åka utomlands i tre veckor och dels att jag tyckte det var svårt att sälja min häst (rent känslomässigt alltså). Då valde jag att sälja via försäljningsstall (vilket jag ångrar och aldrig kommer göra om) och då kan man inte ha koll på hästen under tiden den är där.
Alltid lätt att inte vara känslomässigt inblandad - som du - och ha åsikter på vad man ska och inte ska göra. Vad som däremot är helt självklart i min värld är att man INTE ska lura folk på pengar. Det är tydligen inte självklart i Camillas värld  och det är tråkigt. Hur du kan försvara ett sånt beteende får stå för dig.

Inga kommentarer: