onsdag 9 februari 2011

När man talar om trollen

Bara för att jag igår skrev att jag inte längre rider så att det blir ett träningspass ... höhö ... vad tror ni jag gjorde igår?
Red som "förr i tiden" :D
Det var jätteroligt och det gick över förväntan - fast vi får väl se om jag får betala priset i "ont-i-knät" sedan.

Igår red vi i lilla ridhuset för första gången och det var jättemycket folk där men det gick ändå bättre att rida många där inne än i stora ridhuset. I stora är folk lite ... tja hur ska jag uttrycka mig ... lite så att dom tycker att andra minsann kan flytta på sig. Igår kväll var alla jättetrevliga och om man råkade hamna lite ivägen vid något tillfälle så var det bara att säga ursäkta och rida vidare - inga sura miner. Sånt gillar vi :)

Nido var mer än lovligt pigg igår och studsig. Såå mycket överskottsenergi! Men Emma reder ut situationen på ett bra sätt - när han försöker resa sig så bara driver hon på honom framåt och då har han på något vis ingen chans att fortsätta. Sedan gjorda han lite bakutsparkar igår också och det brukar han inte göra så nog finns där energi. Idag är det hopplektion för dom för första gången sedan han skadade sig - det är tre veckor sedan han skadade sig och det är således fyra veckor sedan Emma hopptränade.
Blir kul att titta på ... eller vid närmare eftertanke kanske inte så kul ... det kommer gå fort.


Jag och Zorino på en bruksridnings-tävl
Igår i lilla ridhset var det en häst som påminde en hel del om ovan lilla älskling.
Jag saknar honom <3

Inga kommentarer: