fredag 29 oktober 2010

Långa dagar

Som jag redan berättat har jag varit sjuk. Att ligga i sängen/soffan i fyra dagar och inte orka göra någonting är inget jag tycker är så skojigt. Bedrövligt trist, faktiskt.

Men nu är jag frisk igen och tack vare en fantastisk dotter och en lika fantastisk vän så har hästarna inte lidit någon nöd utan fått allt som dom behöver - både i omvårdnad och i motion. TACK för det :) <3

I onsdags jobbade jag igen, efter min ofrivilliga ledighet och det blev en lååång dag. Det kom hö på morgonen (varför kommer det ALLTID hö när jag jobbar?). Eftersom det fixas med dräneringen runt stallet så kunde vi inte ta emot höt på "rätt" ställe utan fick ta det genom ytterdörren. Och för att slippa släpa så långt användes en tom box till tillfällig förvaring. Det var ungefär 1,2 ton som levererades och nästan allt fick plats i den tomma boxen.
Efter hö-lassningen var man ju lagom mör i kroppen så vi väntade med att rida tills efter lunch istället. Vi red på stora volten, B skulle öva dressyrprogram och jag hade ju inte ridit på nästan en vecka så jag red mest runt och hade typ inget vettigt för mig. Men Cuba lyckades lägga tungan över bettet och krullade ihop sig något enormt. Hon verkar verkligen INTE gilla att ha bett i munnen. Det MÅSTE vara något med tänderna. Jag måste fixa en tid till en tandläkare på bumsen. Tillsvidare har jag bestämt att hon bara ska ridas bettlöst, vilket faktiskt fungerar jättebra :)
Vartefter dagen led så började det blåsa mer och mer och tillslut kändes det som man skulle flyga iväg när man gick utanför dörren. Inte kul - jag gillar verkligen inte blåst :(

På kvällen hade E fått möjlighet att åka till sin gamla ridskola och vara med på en lektion tillsammans med några av dom hon red med på "den gamla goda tiden". Så vi packade in vår lilla ponny i transporten och åkte iväg i stormen. Det gick jättebra och Emma hade roligt. Så nu åker vi nog dit fler gånger :)

Igår, torsdag kom kom en tjej ut till stallet, som skulle provrida Cuba för att ev vara medryttare. Det är en kompis till E. Dom har exakt samma rid-bakgrund. Dom började samtidigt och har ridit för samma instruktör de första fem åren. Det märks för dom har precis likadan ridstil. Cuba gillade M och jag hoppas verkligen hon bestämmer sig för att hon vill hjälpa mig med Cuba. Det gick jättebra för dom och hon fick prova lite av allt - dom började att ta en liten tur i skogen i alla gångarter. Sedan red dom lite "dressyr" på banan och sist ställdet jag fram lite hinder. Det gick strålande :)

Idag kommer mina päron från Nyköping upp en stund mitt på dagen och sen ska jag och E till skäris och handla lite kläder, skor och en väska. Sen blir det stallet på kvälls-kvisten.

I morgon är det tävlingsdag HELA dagen fast vi ska inte tävla själva utan vi ska bara med och hejja fram vårt lag. Det lag som E var med i, i början av säsongen, allsvenskan div II. Dom är nu i final och ligger 3a eller om det var 4a. Så det blir spännande. Dessutom har laget fått ett duktigt tillskott i form av dottern till den tjej vi köpte våra ponnysar av. Tävlingen är jättelångt bort, tyvärr så det lär ju bli en enormt långt dag. Men det ska ändå bli jätteroligt.

Nu är världens längsta inlägg slut för den här gången ... ;)

Inga kommentarer: