söndag 17 oktober 2010

Bra dagar och dåliga dagar

Igår hade vi en bedrövlig dag - som är en egen berättelse (som kommer en annan dag) men idag har vi en bra dag. Det går verkligen upp och ner när det gäller unga hästar ...

Idag gjorde E och Nido sin debut på dressyrbanan. Det gick bra - resultatmässigt - men direkt efteråt var varken jag eller E speciellt jättenöjda (nöjda för att det var första gången men eg inte såå där jättenöjda med själva ritten). Hon red fel väg en gång (för övrigt första gången i sitt liv) men det var ju såklart inte hela världen. Däremot höll hon inte ihop honom på ett riktigt bra vis, så han fick inte visa upp sin bästa sida (hihi). Och i vänstergaloppen blev det såklart fel galopp. Vi jobbar med det varje dag och på framridningen blev det rätt 9 gånger av 10 men såklart inne på själva banan blev det fel. Det rättade hon till i mitten av volten med gjorde att hon fick 3a på både fattningen och på volten - vilket var väldigt synd. Hon fick en 6a och en 7a på galopp-arbetet i andra varvet.
Vad som var riktigt bra var halten - där fick hon en 7a och fina lovord. För tre dagar sedan kunde han inte ens stå still en sekund i halten. Så där har dom gjort ett bra arbete.

I vilket fall så kom dom på en delad 6e plats av 18 startande och det tycker jag är väldigt bra gjort :)

Här kommer bildbomb och längst ner en film på ritten (låång såklart eftersom det är dressyr. Jag har redigerat bort felridningen och lagt in ett litet hjärta där - så slipper ni kolla på ytterligare 30-40 sekunder hihi).

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härliga de är tillsammans. Jag tyckte det gick jätte bra. Vad duktig Nido har blivit. Synd att jag missade tävlingen.

maria sa...

Vad fina de är :)

VildeKaja sa...

Härligt Pernilla och Emma.. önskar jag hade P som mamma när jag var ung. ;-)

Ullis sa...

Jag tyckte det såg jättebra ut! De passar fint tillsammans!

Anonym sa...

Ja, att komma 6:a bland 18 tävlande är väl inte fy skam! Ylle

mormor sa...

Emma är verkligen duktig. Jag tycker också att 6:a var jättebra.