lördag 23 oktober 2010

Arg

Idag är jag arg. E har varit själv i stallet idag eftersom jag är sjuk (dunderförkyld). Hon står med Kakan på gången och borstar när han gör ett utfall mot hästen mittemot. Han gör så mot en del hästar, han är lite osäker och ofta arg på andra hästar. De flesta i stallet vet detta och om det blir ett problem så flytta E på Kakan så det blir lugnare. De som äger hästen som stod mittemot är nya och tjejen (runt 17 år) säger så här till E:

- Kan du flytta på din dumma häst?


VA? Så säger man väl inte - speciellt inte till ett barn. J-la idiot!!


Till saken hör att dessa nya hade inte varit på stallet i mer än en vecka när dom kom i gräl med inte bara en av de andra ungdommarna utan även med stallägaren - varpå stallägarna säger upp dom. Trevliga människor va?

Jag brukar inte ägna mig åt att hänga ut folk här men INGEN trampar på min dotter :|

7 kommentarer:

Ullis sa...

Dålig stil. :-(

Dessutom är Kakan ingen dum häst. Själv tycker jag det där är så onödiga kommentarer. Både till din dotter och hennes häst.

rebecca sa...

Hejsan,tänkte bara säga att jag har en bloppis som heter http://weestern.blogg.se/bloppis/ där jag säljer allt från grejer till ryttare, för hopp & dressyr hästar och western. Kika gärna in och sprid gärna länken vidare! Har lagt upp lite saker idag, men kommer mer hela tiden! :)

VildeKaja sa...

Åh.. är dom uppsagda? vet du var dom flyttar? *ler lite busigt* :-D

Å sa...

Jäkla snorunge! (ursäkta mitt språk...) Förstår att hornen växer ut och tigrinnan i dig vaknar!

Anonym sa...

Vad taskigt :( Var det dom som var otrevliga mot millan också?

Och så svar på din fråga: Vi sköt upp veterinärbesiktningen till nästa onsdag (tror jag att det var, har lite dålig koll). Men jag hoppas att vi köper henne snart, saknar alla på Pärlviken! :)

/Ebba

Maria sa...

Men så kan man väl inte säga till de yngre i stallet? Eller så säger man väl överhuvudtaget inte till någon? Usch vad arg jag hade blivit.

Millan sa...

Stod Emma kvar eller flyttade hon sig? "Det flesta i stallet vet detta" - Ja, och vi bryr oss ju inte heller, så länge inte den andra hästen börjar svara upp så är det ju verkligen inget problem!

Asså jag kommer bli tokig på dom igen en vacker dag! Det var "tur" att jag åkte hem när dom kom, annars hade arga Millan kommit fram -igen. Vi ska ju inte ens ha hästarna på gången - egentligen (undantag Kakan då eftersom han vill vara i fred i sin boxen), kunde inte dom flytta på sin häst då?! Gaah!