måndag 11 oktober 2010

Härlig ridtur

Idag hade vi en härlig rid-tur, jag och B. Rasmus är för rolig - en gång tvärnitade han och gjorde värsta snygga slidestoppet ... bara för det kom två tanter på skogsvägen. Jag och B kissade nästan på oss av skratt men tanterna var jättesura. Jag undrar varför för vi var inte ens nära dom när Rasmus tvärnitade.
Tur att Cuba har bättre koll på hästen framför än vad jag hade - hon reagerade bra mycket snabbare på Rasmus tvärnit än vad jag gjorde.
Vi galopperade en del och travade mycket. Det har ju dessutom varit helt underbart fint väder idag.
Jag är så glad i min fina lilla ponny - hon känns verkligen trygg och härlig. Man kan galoppera på slacka tyglar och sedan stoppa henne nästan enbart med hjälp av rösten :) Härlig och glad tjej!

1 kommentar:

VildeKaja sa...

Härligt att ni trivs så bra med varandra. =) Säg till om ni hittar går och vill ha några körhästar på gården. Då kommer vi såååå fort! *s*