söndag 10 oktober 2010

Det går upp och det går ner

Debuten på LB i Sollentuna igår kan man sammanfatta med: platt fall
E och Nido vägrade ut sig! Det var iof många som vägrade ut sig, ramlade av, rev m.m men det vore ju trist att skylla på det. Vi hade med oss en till tjej från stallet och hennes ponny - det gick inte så bra för dem heller. Dom fick 2 vägran och 4 tidsfel men red i alla fall klart banan.
Ja ja det är bara att ta sig i kragen och ta nya tag - det kan inte gå bra jämt. Då tror jag vare sig barn eller ponny skulle lära sig något. Liite drygt bara när det är så långt bort.

Desto roligare har vi haft idag. Idag på förmiddagen hade jag en lektion. Jag tömkörde Kakan för Moa och det var enormt roligt. Jag fick ordning på ett problem jag har haft när jag tömkör honom. Jag får honom inte att vare sig flytta i höger varv eller ibland inte ens ha honom kvar på spåret (han tippar liksom inåt). Nu vet jag exakt hur jag ska göra.

På eftermiddagen åkte vi med Cuba till Runstens terräng bana. Det var en kurs i fälttävlan och E fick sitt efterlängtade fälttävlanskort. Cuba skötte sig exemplariskt - hon är som en klocka ute i terrängen.

Här kommer en liten film från dagens begivenheter på Runsten:

2 kommentarer:

B sa...

Duktig tjej!! :) (tjejjor!)

mormor sa...

Vad duktig du är Emma. Har du någon mailadress?