fredag 15 oktober 2010

Konstigt

Fick just veta att en ponny måste vara chipmärkt för att få delta i tävlingar från inbjudnings-nivå och uppåt ... hm hm ... Kakan är INTE chipmärkt :S
Jag har helt missat detta.

Så nu är frågan om vi ska chipmärka honom eller inte ... visserligen är det väl alltid bra men ni som känner Kakan vet också vilka problem som genast uppstår när det ska komma en veterinär eller liknande.

Emma ska ju inte tävla honom mer på lokalnivå men någon gång i framtiden hoppas jag ju på att hitta den där optimala familjen (den som har två döttrar i lagom ålder och storlek, som vill rida och ta hand om  honom) och då lär ju chipmärkningen behövas.

Ja detta tål att tänkas på ...

3 kommentarer:

B sa...

Att chippa går om det vore möjligt snabbare än att vaccinera så det är nog inte en omöjlighet att göra det relativt smärtfritt för lille kak. Jag anmäler mig som frivilligt lugnande, utifall ni bestämmer er för att göra det :)

Anonym sa...

Jag vet en optimal familj... dock är flickorna små ännu men dom har en mamma som är häst van och som är sugen på att hyra en häst till sina tjejer. Den stora tjejen är 8 tror jag och den lilla 5. Hör av dig om du vill ha mer info! (Dom bor när oss, så dom har nära till stallet) Mvh Pia

Kattis sa...

Hej!!
Vill bara informera om att Chrisby ska vara chipmärkt!!
Kontrollera passet en gång till ska du se att uppgifterna finns där!!
Ledsen att jag ej hört av mig som lovat,mycket har hänt i mitt liv ...
Men det som är viktigt är att Josephine och jag vet att Chrisby har det bättre än någonsin...
Josephine följer din blogg troget...
Stora varma Höstkramar till dig och din dotter att ni tar hand om och älskar Chrisby så!!
Han är en riktig Guldklimp


Mvh Kattis (fd Matte)