onsdag 6 oktober 2010

Dagarna

Hela denna vecka (förutom fredag) tar jag in hästarna och just då måste det ju såklart vara den blåsigaste veckan sedan jag vet inte när. Igår var det inte bara en eller två som var helt tokiga vid intag - en dansade hela vägen in i boxen ... inte kul :(  Den lilla tjejen får gå in lite tidigare idag - så hoppas jag att det ska hjälpa lite.
I måndags efter intag red jag en liten stund på volten - INTE bra för knät. Det räckte med ca 20 minuter på banan så fick jag ont och har haft ont ända sedan dess. I skogen kan jag rida lääänge men tydligen inte på banan alls. Nästa gång jag inte hinner ut i skogen innan det blir mörkt ska jag tömköra eller köra något annat från marken istället.

Igår red E hopplektion för Ida. Hon valde att rida Kakan. Han är som en liten ulltuss - han har så mycket päls så det är inte klokt. Han var dock jätteduktig igår och såg ut som han gillade övningarna. Dom övade omhoppningssvängar och det gick strålande bra (som vanligt hihi). Kakan är verkligen en okomplicerad liten varelse.

Idag ska E rida dressyrlektion för Annelie. Den 17 oktober ska hon starta LC:1 på Botkyrka så det är på tiden hon börjar fila lite på programmet.

I morgon torsdag är det som vanligt dags för Jenny-träning.

På lördag åker vi till Sollentuna - där startar E och Nido sin första LB.

På söndag kommer en tränare till stallet och ska ha lektioner hela dagen - tömkörning eller dressyr. E rider Nido för henne och jag ska tömköra Kakan.
Och på söndag eftermiddag tar vi med oss Cuba till Runstens terrängbana. E ska ta fälttävlanskortet. Det är en kurs för Helena Johnsson.
Späckat schema kan man kalla det.

Det är bara 3 tävlingar kvar för säsongen plus en träningstävling:
* LB på Sollentuna 9/10
* LC:1 på Botkyrka 17/10
* Träningstävling Runsten 20/10 (om LB´n på Sollentuna går bra provar hon nog 1m här)
* LB på Botkyrka 6/11


Sen ska Nido få lite vintervila - gå max 2-3 pass i veckan i åtminstone 4 veckor.
Då kan E passa på att rida massa dressyr på Kakan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jösses! Ni har att göra framöver! Det blir ju ofta så att allt kommer samtidigt. Men tänk så mycket kul man får vara med om som ponnymamma!!! :-)