onsdag 20 januari 2010

Onsdag och det vet ju

alla vad det betyder ... hehe - jo just det lektion för Jenny. Det var i vanlig ordning jättekul och jättejobbigt :D 
Denna gång åkte jag inte själv utan E och Kakan följde med. Dessutom fick vi lite publik av Å och M, som var snälla och filmade oss. Jag har inte fått ta del av filmen än men jag hoppas det kommer i veckan.
Denna gång fick E börja och jag värmde upp under tiden. Jag var så fokuserad på mig själv så jag hann knappt med att se vad dem övade på. E berättade senare att de jobbade med byten och ställning. Det hade gått bra sa hon :)
Själv fick jag börja med en urtråkig övning men säkerligen exakt vad jag behöver. Jag skulle rida fyrkantigt, om ni förstår vad jag menar. Jag gjorde detta lite i måndags med Moa också. Och ja, jag har svårt för att få med mig yttersidan, speciellt i vä-varv men även i hö-varv. Efter det gjorde jag svaga öppnor i trav ut från mitten och ut mot spåret. Först ramlade han ut mot spåret och det blev bara pannkaka men efter ett tag hittade jag timingen att stänga till lite på yttersidan och det blev väl okej. Som avslutning fick jag rida sluta längs långsidan i galopp. Detta var inte lätt! Men jag fick utnyttja hela ridhuset och det var jätteskojigt.

1 kommentar:

Irene sa...

Låter som ett bra pass med bra övningar!