torsdag 14 januari 2010

Bildbevis

Eftersom E tränar hoppning hos Jenny på torsdager så hinner inte jag rida på värst länge. Det blev en skrittur i skogen barbacka (igen!) och denna gång bad jag B att fota så att det finns bildbevis på undret *hihi*. Han skötte sig lika bra denna gång som förra. Sköönt. Men han var nog lite trött från igår för det gick inte så fort :D
Hoppträningen hos Jenny gick jättebra. Kakan var jätteduktig och de gjorde en del lite svårare saker men det var lite som att han vilat sig iform. Filmade gjorde jag men kameran blev kvar i stallet så den får ni se en annan dag.


3 kommentarer:

Ullis i Göteborg sa...

Mor eller dotter det där? Du ser väldigt ung ut! :)

Hur gick det med dina utprovningar av bett? Vad valde du tillslut? Frågan hör inte hemma här, men jag kom precis på att jag glömt att fråga hur det gick. Sist provade du ett tvådelad bett om jag minns rätt. Hittade du något som du och framför allt Zorino trivs med?

PEWS sa...

Ullis: Ha ha ha tack! Jag är inte ung, fyller 38 år om ngr veckor.

Jag rider numera mest på ett rakt metallbett, ett ganska litet, det är inte mer än precis hans mun, dvs det sticker inte ut något på sidorna. Jag tycker han är väldigt lyhörd på det utan att bli det minsta tillbaka. Emellanåt rider jag på ett vanligt tvådelat med bettskivor. Jag har också märkt att om man sätter på honom ett pullarträns blir han lite mer tillbaka. Så om han någongång är lite mer piggelin och på tårna så kan man sätta på det tränset med det vanliga bettet. Fiffigt det där hihi.

VildeKaja sa...

Pernilla, jag reagerade också på bilden... GU-så söt du är!!! :-) Apropå bett: har du testat rakt nova-bett?
Tror du att du vill rida lektion för Karin i vårt ridhus om vi blir många nog som rider där regelbundet?