torsdag 7 januari 2010

Härlig dag

Idag hade vi en mycket härlig stalldag jag och B. När vi mockat tog vi med oss tränsen ut i hagen för en barbackatur i skogen. JAG som ALDRIG rider barbacka red hela stocken-rundan barbacka!!! Det ni! Det var urmysigt och jag har verkligen världens coolaste häst, inget brall, inte rädd för något, lugn och fin trots det kalla vädret och mängden snö.
Suddens ben var bättre, svullnaden hade liksom "halkat" längre ner på benet. Jag antar att det är bra. Upptill på hasen känner man nu senan igen och längre ner finns svullnaden kvar. Båda benen är lindade under natten och tas av innan utgång.
När den här svullnaden lagt sig, som säkerligen beror på såret så ska vi ta itu med nästa problem - det andra bakbenet med den förskräckliga gallan. Men det får nog bli ett problem för nästa vecka. En sak i sänder.

1 kommentar:

Ullis i Göteborg sa...

Du verkar veta så mycket. Får jag fråga dig en sak angående hästars värde?
Hur visste du att Zorino, Sudden och Kakan för den delen var värd det pris som var satt på dem vi försäljningen? Var det en känsla?

Hur skaffade du dig kunskap om hur mycket hästar kostar? Ingen vill ju bli lurad där..
Lustig fråga kanske, men jag är nyfiken rent allmänt om hur man ska ta reda på en sådan sak.
Som du vet vill jag ha en häst, men samtidigt saknar jag kunskaper i just hästköp och försäljning. Du har ju lyckas med konststycket att ha 3 (!) riktigt fina och bra hästar. Din kunskap är jag riktigt imponerad av. Hur bar du dig åt att hitta dessa hästar är jag nyfiken på att få veta samt din kunskap bakom detta. Hur lärde du dig alllt detta innan du köpte din första häst?

Hoppas du har lust att svara! :)