fredag 8 januari 2010

Den ena härliga dagen läggs till den andra

Det är kallt men åh så vackert det är och vilka härliga ridturer det blir i sånt väder. Vet inte exakt hur kallt det har varit idag men jag har frysit, verkligen jätte-jättemycket.
Efter mockning och lunch red vi ner i sommarhagen. Eftersom B red en sväng på Rasmus så var vi inte kvar så länge. Hon red ett varv i skritt och jag red ytterligen ett varv i trav. Zorino blev väldigt orolig när han trodde Rasmus skulle gå hem före honom :) men lugnade sig så fort jag började röra på honom. När vi kom tillbaka gick jag in på stora volten och red lite där. Det var enormt knögligt och hårt under snön men vi travade lite och gick sedan in i ridhuset. Där jobbade jag lite mer ordentligt. Det blev sammanlagt 1½ timmes ridning idag och det kändes himla skoj. Skoj att ha en häst som inte ens är trött när det gått så pass lång tid. Han var härlig att rida idag - otroligt pigg och kändes väldigt glad men ändå så otorligt lyhörd för mina hjälper. Kul kul!! :D
I morgon ska det bli samma väder som idag - det betyder väldigt vackert men kallt. Så imorgon planerar jag att försöka hitta någon som vill fota när vi rider. Det blir så otroligt vackra bilder när det är sol, blå himmel och vit snö.

Inga kommentarer: