fredag 17 december 2010

Gårdagens rubrik

hade passat så himla bra idag - alltså:

Upp som en pannkaka och ner som en sol

Innan klockan tolv idag hade mer saker hänt och jag fått mer saker gjorda än vanligen på två dagar. Det började med att jag fick praktisera mina skills i finska (obefintliga). Jag beställde två domännamn och webbhotell på finska hihi :D

Det var i och för sig bra saker men det tog massa tid och var väldigt klurigt.

Sedan började jag inse att J´s fingrar nog är av ... ett eller flera :(
Han ramlade i liften i onsdagskväll och släpades med och gjorde illa knäna och höger hands fingrar. Han har sån otur den killen :( Det är ju runtikring 10 månader sedan han bröt både ett ben och en arm i inte mindre än två skidolyckor.

Efter nästan en timme på apoteket - skulle hämta ut medicin till vår sjuka kanin och lite annat, köpte jag lunch med mig hem och då var jag jättesen.
Det sista som händer när jag väl fått i mig lunchen och på mig stallkläderna är att J ropar att han har spillt cola över
tangentbordet ... :(

Tiden i stallet blev superkort och jag gjorde allt som på räls - kunde inte tänka på annat än stackars sonen. Sedan skjutsade jag E till hennes skolavslutning för att sedan en timme senare hämta upp igen.
Och tänk då började solen skina igen :)
Lilla stumpan vad duktig hon är - hon fick sina terminsomdömen - 11 st omdömen motsvarande VG, 2 motsvarande MVG och två motsvarande G.
Jag är en himla stolt mamma :) till världens solstråle <3

1 kommentar:

LisaFlisa sa...

Stackars, stackars prinsen. Håller tummarna för att detta var de absolut sista benbrotten!
Roligt att det går så bra för skruttan :-)
Längtar efter er, men nu är det inte så långt kvar!
Massa kramar