torsdag 19 augusti 2010

En halv vecka

Nu har halva veckan gått och vi har hunnit med en del - som vanligt. I måndags var vi på Mustang och provade ut sadlar till vår nya stjärna i familjen. Han är så cool på nya platser och det gillar jag.
Först fick vi prova en hoppsadel och Nido betedde sig jättekonstigt inne i ridhuset. Han tog dubbelsteg och snubblade som aldrig förr. Visade tydligt att den där sadeln inte var skön. Då fick vi prova en annan, en begagnad som E tyckte var enormt skön och det verkade Nido också tycka :)
Sedan var det dags för dressyr och eftersom ekipaget verkade gilla hoppsadeln tog killen fram en dressyrsadel av samma märke (en hoppinspirerad dressyrsadel *hihi*) som E tyckte var toppen och hon kunde dessutom behålla sin fina sits. Det har hon nämligen haft svårt för i utpräglade dressyrsadlar. För att ha något att jämföra med provades också en lite mer traditionell dressyrsadel. Den såg så rolig ut på Nido - det såg ut som det kom en sadel vandrades med en liten ponny under :)
E gillade den inte och fick en mycket konstig sits så den valde vi snabbt bort.
Så det blev dom två sadlarna av samma märke - Jeremy Rudge.

I går fick jag nöjet att premiär-rida i dressyrsadeln - bara en kort tur i skogen men jag hann med att känna att det var en himla skön sadel :)

På kvällen igår red E lektion för Annelie och det gick jättebra. Annelie tyckte att Nido rörde sig bättre nu när han hade en egen utprovad sadel, jämfört med när han hade Kakans sadel på sig.
Innan lektionen så tog E med sig Kakan ut på åkern - och dom hade jättekul :) Jag blir så avundsjuk - jag vill också rida på åkern. Förra gången den åkern gick att rida på så var jag där en kortis med E en endaste gång och nu har jag ingen häst att rida där med :(

E rider på åkern:


E lektion för Anneli:

1 kommentar:

B sa...

Nido var verkligen supersnygg i de eskadronröda :)