fredag 6 augusti 2010

Aldrig får man vara glad

Jag är rejält besviken. Jag fick pengarna för min sålda häst idag - av försäljnings-stallet. Bara att det tagit så lång tid tycker jag man kan ha åsikter om men okej. Men döm och min förvåning när jag ser att det saknas 6000 kr ... kontaktar tjejen och kollar varför. Hon meddelar mig att det är för stallhyran, ridning och skoning den senaste månaden. MEN :O - köparen accepterade priset för en månad sedan och då kan det väl inte vara på min bekostnad som han står kvar i en hel månad? Alternativt borde jag ha blivit tillfrågad och fått möjligheten att själv välja om jag ville ha kvar honom där eller ställa honom på ett billigare ställe. Det är ändå jag som betalat försäkringen under hela tiden ända fram tills han nådde dansk mark.

Nä ... alltid är det något :(

2 kommentarer:

VildeKaja sa...

Egentligen borde väl köpare stå för den kostnaden om de inte ville hämta hem hästen? Annars borde ju hästen stå till försäljning även under den sista månaden och om någon annan ville köpa honom och ta hem honom direkt så skulle de kunna göra det?

Anonym sa...

Stå på dig!!!! Det är INTE din sak att betala sånt! Klantigt skött tycker jag...