fredag 6 augusti 2010

Ändrade planer

Idag skulle E ha "hoppat" på Nido igen - vi tänkte ha en studsserie på vääldigt låg höjd. Innan dess skulle vi ha ridit en sväng i skogen - jag på Rasmus. Men eftersom solen sken idag - vilket den ju inte gjort på ett bra tag så bestämde vi, i familjen, oss för att äta tidig middag och sticka ut en sväng med båten.

Så efter att ha mockat 5 boxar, 1 hage, fyllt vatten i hagarna, gjort de höpåsar som skulle göras och dragit in 8 kärror med torv så åkte vi från stallet i flygande fläng.

Kvällsdoppet var superhärligt - 20 gr i vattnet och efteråt kände jag mig sådär superfräsch som man bara gör efter ett lite kallt bad :D

När vi kom hem gick jag en kort promis med bästa A ... tyvärr glömde jag mina bästa skor i stallet så jag fick faktiskt ont i knät. Måste nog investera i ett par till MBT-skor, som jag kan ha hemma när jag t.ex vill gå på promis.

I morgon är det nya friska tag på ridningen - då är det återigen 3 hästar som ska motioneras - på två personer. Men E-skruttisen (ung och frisk hihi) får ta hand om två av dem ...

Inga kommentarer: