onsdag 3 februari 2010

Snö, snö, snö och så lite mera snö

och jag glömde nästan - blåst, blåst, blåst och så lite mera blåst.
Herreminskapare - vilket j-la skitväder det har varit idag. Jag och B hade planerat att rida en sväng ute i skogen med Sud å Rasmus men när vi släppt ut alla hästarna och sopat stallet så ven vinden runt knutarna och snön kom i drivor. Då la vi ner den iden.
Istället tömkörde vi i ridhuset. Sudden tyckte det var jättekul och han var jätteduktig! Jag kollade också ordentligt i traven i båda varven för att vara säker på att hans hälta är försvunnen. Nu såg jag ingenting alls :)
Efter ca 30 minuters tömkörning släppte vi båda hästarna och löslongerade dem. Det är helt otroligt vad duktiga dem är - båda lösa och med varsin ledare i mitten och ändå lyckas båda hästarna göra de vi ber dem om utan att bråka med varandra.
På eftermiddagen när vi skulle ta in hästarna stod ALLA hästar vid grinden, oroligt och ville komma in. Ingen häst tyckte det var kul med all snö och blåst. Zorino ägnade den sista timmen i hagen med att oroligt gnägga och svar fick han - från andra sidan stallet, av en annan häst som också är ensam i sin hage. Stackars hästar inget kul väder :(
Snart ska jag åka tillbaka till stallet och rida lektion för en ny instruktör. Vi får se hur det går ... jag är lite "fjantig" med instruktörer. Inte helt lätt att hitta någon som dels matchar Moa och Jenny och dels har rätt inställning. Vi får se - jag meddelar här!

Inga kommentarer: