söndag 7 februari 2010

Den längre rundan

Nu när Rasmus fortfarande är konvelecant så varierar jag och B våra skogsrundor mellan två-tre olika och med olika längd. Igår var det dags för den längre, den tar ca 45 minuter. Vi fick dessutom sällskap, till slut blev det ett helt litet följe med hästar, ryttare, hundar och några hästar utan ryttare. Jag och Zorino tog täten och bakom mig red Sofia på Sudden, sen kom Ramsus skötare som var så snäll att hon ledde Kakan, därefter red Castors ena fodervärd (på Castor), sedan den andra fodervärden (som fick rida på Rasmus), sedan kom B med sin hund och sist en annan tjej i stallet med sin konvelecanthäst. Jag tror att dem som fick gå och inte kunde rida ångrade sig en smula, att de följde med för jösses vilken djup snö det var på många stället utefter rundan. Men vi hade kul i alla fall :)

Idag ska jag ta fram bommarna igen ... och kanske lägga dem på galoppavstånd - men det återstår att se, det bestämmer jag inte nu :)

Inga kommentarer: