lördag 6 februari 2010

Bra ridning

och ganska mycket ridning. Eftersom världens bästa Sofia har körkortsteori i några veckor får jag äran att ta hand om Sudden lite extra. Igår var en sådan dag. Jag och bästa B red ut en sväng i det helt galet vackra vädret. Det kom ju ner rätt så stora mängder snö häromdagen och dessutom blåste det rätt rejält så vägen ner till skogen var det djupsnö (och då menar jag verkligen djup) och hästarna fick verkligen ta i. Som tur är blir det bättre på engång när man kommer in i skogen. Vi hade en jättemysig tur, barbacka och allt :)
När vi kom tillbaka var det dags att rida nästa häst - världens goaste Zorino. Jag fick med mig någar andra tjejer i stallet för uppvärmning i skogen. Så då gick jag samma väg igen med Z som med S och Z hade exakt lika jobbigt att ta sig fram i djupsnön som S. När vi kom tillbaka gick jag in i ridhuset. Jag gjorde en del övningar jag hade fått av Annelie och det gick jättebra. Jag fick till den där fina skritten som Annelie blev så himla imponerad över i onsdags och i slutet fick jag en djup och låg form som till och med Moa skulle varit nöjd med!

Inga kommentarer: