torsdag 4 november 2010

Poängtera

Jag vill poängtera att jag inte menade något illa i mitt förra inlägg om fodervärdar. Jag skrev bara att de som jag har pratat med som haft sina ponnyer/hästar ute på foder inte varit nöjda. Jag skrev inte och menade inte att ALLA som lånar en häst på foder tar dåligt hand om den. Absolut inte. Då skulle jag aldrig i livet ha lånat ut honom. Jag har ju själv haft en ponny på foder och så älskad och pedantskött som han var under vår tid ...

Vi är i alla fall fortfarande ledsna. Varje gång jag går in i stallet känns det tomt, han stod ju precis innanför dörren och hälsade en ofta välkommen. Det finaste hjärtat i "flocken" är inte hemma och det känns.
Jag saknar honom mycket, mycket mer än vad jag saknade Zorino när han åkte ... konstigt nog, det trodde jag inte.

4 kommentarer:

ellen sa...

kakan är ju bara 10 år. ska han bara ta det lugnt resten av livet? får han inte komma till en ny ponny-tjej som får tävla och ha kul?

PEWS sa...

Självklart ska han inte ta det lugnt resten av livet. Men just nu ska han få lite lyxsemester :)
Sen när vi har vårt eget får han flytta hem igen och då ska han få en ny liten egen ryttare :)

Ida sa...

Jag tycker du gör helt rätt P!...
Emma är ju lite stor och Kakan är liksom lite en häst "över" i stallet nu när ni har Cuba och Nido...

Sen de där med Fodervärdar finns de ju alltid rötägg och riktiga kanon människor och de är ju alltid så att man tänker jättenegativt när man ska låna ut sin ögonsten! Sen som foderärd så vill man vända sig ut och in för att allt ska vara perfekt =)

Lycka till så ses vi på träningarna...

Anonym sa...

gör er aldrig av med kakan,kan du göra ett inlägg om kakan ? allt vekligen allt om han,det skulle vara guldvärt