torsdag 18 november 2010

Min bästa vän

Min absolut bästaste bästisvän är min man men förutom honom så har jag inte bara en bästa vän utan flera:

Till att börja med har jag A som är gift med min gamla, gamla skolkompis. Vi träffades när dom och jag och Nicklas flyttade till samma området. Då hade det gått några år efter skolan och jag hade inte träffat J på många år. Vi blev genast mycket bra vänner med A och J. Under åren där hade vi enormt många roliga och trevliga stunder tillsammans. A var den person, den enda förutom Nicklas, som förstod och trofast fanns kvar vid min sida när jag mådde dåligt efter att Emma föddes. A ringde och "tjatade" om att vi skulle träffas fastän jag aldrig ringde henne. A ställde upp utan krusiduller och vet ni vad - det gör hon än idag. Hon är den absolut bästa vän man kan tänka sig :) Jag och Nicklas har dessutom den stora äran och glädjen att vara gudföräldrar till deras fina pojkar.

Sen har vi Å - hon går inte heller av för hackor ;) Hon kom in i mitt liv mycket senare. Vi träffades och blev vänner för att våra barn träffades och blev vänner. När våra döttrar började rida satt vi där på läktaren och lärde känna varandra. Sedan dröjde det inte så länge förrän vi började äta middag tillsammans och åka på semester tillsammans. Både Å och hennes man J är toppenvänner. Ställer alltid upp och är alltid otroligt trevliga att umgås med :)

Sist men absolut inte minst har jag B. B och jag lärde känna varandra för bara tre år sedan. Det började med att jag sålde en häst till henne. Sedan dröjde det inte länge förrän vi var "oskiljaktiga" i stallet. Vi flyttade tillsammans med våra fyra hästar och alla "våra" barn. Och såsmåningom även flyttade tillbaka. Vi jobbar ihop i stort sett varje dag och jobbar vi inte ihop så syns vi ändå varje dag i stallet.
B är den absolut snällaste människa jag någonsin har träffat. Hon är helt genuint osjälvisk. Och egentligen hur många sådana finns det?

Tänk ändå vilken tur-människa jag är som har dessa tre vänner och ännu bättre - dessa är inte mina enda. Jag har flera som egentligen också skulle ha en plats här idag.
Ni finns i mitt hjärta och jag tror ni vet vilka ni är <3

1 kommentar:

Å sa...

Gulle dig! Det är ömsesidigt:):)