fredag 12 november 2010

Om mig

Jag föddes i slutet av januari 1972, då hade jag en storasyster och senare fick jag en lillebror. Vi bodde i ett hus i Segeltorp, som ligger strax söder om Stockholm. Min storasyster, som f ö är min idol, alltid varit och alltid kommer att vara, är 7 år äldre än mig och 8 år äldre än vår lillebror, så hon fick allt som oftast släpa omkring på oss. Detta ledde till att en icke försumbar del av min barndom spenderades på AIK´s fotbollsmatcher. Jag "tvingades" till att bli AIK´are - och inte har jag vågat bli något annat i vuxen ålder ;)

Den första delen av skoltiden var rolig, jag älskade skolan och hade bra kompisar. Den sista delen av skoltiden var väl inte dirket så lysande och det slutade med att jag utbildade mig till barnskötare fastän jag egentligen ville bli lärare ... :O
Men när jag sedan började jobba så började jag med att registrera ärenden på ett inkassoföretag. Därifrån gick jag vidare till, vad vi i familjen då kallade - familjeföretaget, Ericsson (bara för att både syrran, brorsan, mamma och så jag jobbade där). På Ericsson, i Kista, jobbade jag sedan ända fram till år 2000. Fast däremellan hände lite annat.

Redan som femåring träffade jag min blivande man, Nicklas. Han och hans familj flyttade in lite längre ner på gatan och han blev bästis med min bror. Under hela min uppväxt gick han som barn i vårt hus. När vi var 19 och 20 år gamla "upptäckte" vi varandra och blev ett par. Snabbt flyttade vi ihop och sedan ägnade vi några år till att flytta runt innan vi, 1996, köpte oss ett parhus i Segeltorp.

1996 blev också på ett annat sätt ett väldigt viktigt år - då föddes vår son - Jesper.
2 år senare fick han sällskap av vår dotter - Emma. 1998 sålde vi parhuset och köpte min farmor och farfars gamla hus på samma gata där jag och Nicklas växte upp.

År 2000 började jag arbeta i det riktiga familjeföretaget - STIGAB. Min man och hans familjs företag. Först hjälpte jag min svärmor med ekonomi-uppgifter, främst när hon var på semester. Numera jobbar jag med hemsidan och att fotografera alla deras produkter.

År 2000 köpte vi en tomt, byggde oss ett hus och flyttade i slutet av året till Tullinge.

År 2002 (tror jag) började vårt hästliv för då började Emma rida på en ridskola nära här. År 2005 började även jag att rida, först på ett ställe och sedan på samma ställa där Emma red.
2006 köpte vi Sudden
2007-2008 hyrde vi Russe
Mars 2008 köpte vi Rasmus
Aug 2008 köpte vi Kakan
Sept 2008 sålde vi Rasmus
Okt 2009 köpte vi Zorino
Maj 2010 sålde vi Sudden
Juni 2010 sålde vi Zorino
Juni 2010 köpte vi Nido
Sept 2010 köpte vi Cuba
Nov 2010 lånade vi ut Kakan på foder

Detta var en ganska trist liten uppradning över mitt liv ... hur är jag då? Jag är oftast rätt positiv men kan halka ner i lite trista tongångar ibland. Som tur är har jag då några runtomkring mig som puschar upp mig igen. Min syster har jag nämnt förrut - men faktum är att båda mina syskon är en stor del av mig, dom är viktiga!
Min man är dock den absolut viktigaste delen av mitt liv - utan honom finns ingenting. Såklart är mina barn = mina ögonstenar!!
Mitt största intresse om man inte räknar hästarna är att läsa. Jag är en riktig bokslukerska, läser i stort sett allt men bäst tycker jag om deckare och fantasy. Jag gillar också att sticka och virka - men det gör jag bara på den mörka delen av året. På sommarhalvåret hinner jag inte för jag är inte inomhus tillräckligt länge :)
Vi har en båt också och att åka båt är något jag gillar - synd bara att det inte är fler sommarmånader om året. Åka skidor är också kul men det brukar inte bli mer än någon vecka per år, om ens det.

I familjen finns även fyra andra djur, som bor hemma hos oss. Det är Herr Morris och Amy som är dvärgkaniner. Piff och Puff är två hamstrar.
Hälften av familjen vill dessutom utöka djurantalet i familjen med några katter och en hund ... dessvärre är det som sagt bara hälften av familjen som vill det.

Det var lite om mig - imorgon blir inlägget bra mycket kortare - hihi :)

2 kommentarer:

ella sa...

åh så roligt!
verkligen. ^^

Annette Wallenius sa...

Vad gullig du är <3