måndag 22 november 2010

Kiropraktorbesök

För en månad sedan var Cuba hos kiropraktorn och då tyckte kiropraktorn att Cuba var enormt stel i ryggen och lite i halsen/nacken. Jag fick order om att hålla henne varm, vi fick bara skritta barbacka i en vecka efteråt och hon trodde att Cuba ev. behövde en ny sadel.
Idag - endast en månad senare - var det tid för återbesök. Kiropraktorn trodde jag hade plockat fram en annan ponny. Så stor skillnad var det.
Vi kom gemensamt fram till att den största orsaken till det är att jag inte rider med bett.

Antagligen är det så obehagligt för henne med bett att hon spänner sig i både nacke/hals och ryggen.
Känns så himla skönt :D att hon är bra igen och att jag gick på magkänslan som sa att det var i munnen felet satt. Nu måste jag bara fixa en tandläkare som kollar henne.
Nido fick också en behandlig men hos honom fanns inget konstigt - bara lite småsaker som är vanliga hos unga hästar.

2 kommentarer:

Erika sa...

Fin blogg. :)
fint med rosa, har själv de på min blogg samt på min lilla ponny tös.

Rosa utrustning osv, som skydd, schabrak m.m.

VildeKaja sa...

hon är onädligt söt din fina ponny :)