fredag 21 maj 2010

Mina nya saker

Jag har köpt lite nya saker - Jag köpte ett likadant regntäcke till Kakais som Zorino redan har. Samma färg (gröna) och allt :)

Zorino fick ett par egna transportskydd (gröna) - han har använt Suddens ...

Jag unnade mig också en fin stallväska (den blåa)
Zorino har ett skritt-täcke i samma färger

Men det roligast är mitt nya multi-träns. Det är fyra olika produkter i en.
1. Vanligt träns för alla olika typer av bett
2. Bettlöst träns - med tre olika typer "styrka"
3. Vanlig grimma
4. Capson (nja stavas väl inte så va? - men ni fattar vad jag menar, sådan man har när man longerar)

Så här ser det ut:

Dels är det väldigt snyggt tycker jag och dels ska det vara lite bättre för hästen, trycker inte på känsliga punkter, bättre för tänder m.m.
I går red jag med det som ett vanligt träns och idag har jag ridit bettlöst.

Jag är supernöjd :)

3 kommentarer:

Irene sa...

Man blir glad av nya saker, särskilt när de fungerar bra på hästen!

Ullis sa...

Det är roligt med funktionella prylar! :-)

Stina sa...

Väskan där blev jag ju lite förtjust i, måste noh kolla in den lite närmare =)