måndag 17 maj 2010

Hemma igen

Så nu är jag hemma igen. Vi hade en trevlig tripp till sommarstugan, träffade bror, mor å far.

Vi hade, som synes här nere, också den otroliga turen att hälsa på Kakans uppfödare när Kakans mamma hade fölat. En liten hingst blev det, fux, och så söt att man skulle velat ta med honom hem direkt. Vi fick en jättemysig rundvandring på gården där Kakan är född. Det var verkligen fint där.
Kakan är otroligt lik sin mamma. Hon var ju såklart lite tjockare och hade ett litet större huvud med lite mer feminima drag - annars vääldigt lik. Det var trevligt att prata med hans uppfödare, som kom ihåg alla föl Bettina fått som ett rinnande vatten. Bettina har fått 9 föl (inkl denna nya) och 7 av dem hemma hos Katarina. Hon såldes 2007 och köptes tillbaka 2009, då hade hon vandrat runt lite och blivit lite tråkigt behandlad. Som tur var såg Katarina annonsen på henne och kunde köpa tillbaka henne.
Vi pratade också mycket om ponnyer i största allmänhet, ponnytävlingar m.m då hon också har döttrar som rider och tävlar.

Senare i sommar ska jag försöka åka och träffa Kakans pappa också. Hans nuvarande ägare har jag varit i kontakt med och dem har sagt att vi är välkomna att hälsa på.

Idag har jag jobbat, som vanligt på måndagar, hela dagen i stallet. Det är sådana här dagar man är såå glad att man jobbar utomhus och har ett så pass fritt jobb så man kan sitta i solen lite också. Vi passade på att göra massa utomhus-grejor så mycket som möjligt - mocka hagarna, fylla på vatten i hagarna m.m. Vi lasttränade bebis-hästen också - gick ganska så bra, han är så cool. Där man snacka om oförstörd unghäst :)
Lunchen intogs såklart utomhus på "verandan" och vi hade lyxat till det med lite glass :)
Vi red sent på eftermiddagen och då tog vi en repa på åkern plus lite galopp i skogen. Härligt för mig som varit utan hästen i fem dagar.

I morgon ska jag äntligen magnetröntga mitt knä. Och på eftermiddagen är det utvecklingssamtal med sonens lärare.

Inga kommentarer: