torsdag 6 maj 2010

Hej å hå

Bara för att jag skrev mitt förra inlägg så gick det jättebra att rida idag ... tänk vad enkelt allt blev här i livet. Är något krångligt så är det bara att skriva en rad om det i bloggen så löser det sig hihi.
Nä men skämt åsido så var det en trevlig häst jag satte upp på idag, mjuk och eftergiven nästan från början med ett litet avbrott i mitten av ridpasset där han stretade emot lite. Han var dessutom lyhörd och väntade in mina kommandon uppe på ryggen - nice :)

Jag tror helt enkelt att det är jag som har en överdriven rädsla för att sitta och dra i munnen.

Efter jag ridit så hjälpte jag ponnydottern när hon hoppade lite. Det blev en del skojiga svängar och lite övning på att vara rättställd i svängarna i speciellt höger varv (tydligen mycket svårt).

Idag har jag varit iväg och köpt havre också. Båda mina hästar äter ju havre så det går ju åt en del och nu har det varit slut ett par dagar - alltid skönt när man har gjort sånt där som ligger lite och gnager.

Inga kommentarer: