torsdag 17 december 2009

Snö

Igår jobbade jag istallet ensam på morgonen och tog ut alla hästarna. Jag fick pulsa i knädjup snö på sina ställen och det var rejält jobbigt. Alla hästar utan undantag stack ner mulen i snön det första dem gjorde när dem kom in i hagen :D - så gulligt. Jag tyckte det var jobbigt igår men stackars A har det nog inte så lätt i det extrema väder som är idag. Man ser liksom inte ens handen framför sig om man går ut nu så mycket snöar det - snöstorm :(
Kul med snö men måste det komma så himla mycket på engång?

Zorino-skrutten tappade ju en sko i måndags så han har inte gjort så mycket denna vecka. Jag provade att tömköra lite igår och först gick det så bra så men sedan verkade han ömma lite så då gick vi in igen.

E red en stund på Castor i snön på stora volten och det tyckte båda var jätteskojigt :)

Sudd-i-ludd däremot var rejält varm och lite svullen i höger bak i tisdags så då fick han stå. Igår kollade jag honom i alla gångarter och han haltade inte. Mindre svullen också. Så idag ska jag (kanske om inte detta snöoväder sätter stop) rida en sväng på honom.
Från och med nu har jag bara min lilla skrutt 2 dagar i veckan - onsdagar och torsdagar. Sofia, hans fodervärd ska ta honom alla andra dagar. Det blir skönt för då hinner jag med lite mer här hemma nu när N är sjuk.

Inga kommentarer: