lördag 26 december 2009

Dåligt

Det är dåligt med uppdatering här måste jag säga. Men julen ställde till det med tiden *hihi* och så har jag åkt på en rejäl förkylning :(
Jag fick en ny tideman-tygel i julklapp av snälla B - tack! Den jag hade var i stl pony och nu fick jag en i stl full istället. Passar såklart bättre på Zorino. Så den har jag testat att rida med och det fungerar jättebra. Idag red jag med ett nytt bett - ett tvådelat lite tyngre tränsbett med bettskivor. Jag tyckte mig märka att han gillade det här bettet bättre än det jag red med gången innan. Det var ett tvådelat det med men lättare och smalare och utan bettskivor. Nu vet jag inte om bettskivorna gör någon skillnad för honom men han verkade gilla det i alla fall och han kändes himla lyhörd idag utan att vara hög i nacken. Det var superlätt att få honom att välxa mellan riktigt långsam trav och fin ökad trav. I galoppen var han något "springigare" än när jag red sist men vad det beror på kan jag inte säga. Måste inte alls ha att göra med bettet. Traven är ju den gångart där jag har svårast att "hinna med" så det är där det känns väldigt viktigt att han är med på vad jag signalerar om.
Jag längtar jättemycket efter att rida för Jenny igen och framför allt att få rida i ett stort ridhus. Vädret gör det ju dock lite svårt att åka iväg till ett ridhus och rida :(

Inga kommentarer: