måndag 4 april 2011

Long time ago

Inser just att det är jättelänge sedan jag skrev något här. Dagarna flyger förbi. Vad har så hänt?

I fredags var jag på besök på gamla stallet - det var himla trevligt. Jag träffade lite trevliga människor och vi åt lunch tillsammans :)
På kvällen startade Emma Nido på 1 m och Cuba på samma höjd. Cuba fick även starta 90cm med medryttaren. Det gick väldans dåligt för Emma och Nido så nu har vi bestämt oss för att ta ett steg tillbaka. Nästa helgs tävling på Runsten struntar vi i och istället åker vi till Sundby den 25 april. Där startar Emma båda på LC och LB.
Med Cuba däremot gjorde Emma en fin runda på 1m. Dock rev hon en bom så ingen rosett med hem.

På lördagen upptäckte vi massa "skit" i hagen (ett stor nackdel att göra hage när snön fortfarande ligger) och var tvugna att delvis dra om en del av hagen och att stolpa bort en del. Detta medförde att vi var borta stora delar av lördagen och kom hem jättesent till resten av den stackars hungriga familjen.

Söndagen bjöd på dressyrtävling förutom att den bjöd på massa trist dimma och regn. Det var dressyrallsvenskan div III och jag är lagledare. Emma skulle inte rida i laget denna omgång, då vi har 9 st i laget. Men däremot startade hon båda i förklassen. Det gick inte så bra. Dels var det större konkurrens och dels tyckte Emma att vi red fram för länge med båda hästarna. Det är väl något som kommer med större erfarenhet - hur många ryttare ska egentligen vara kvar innan man går in på framridningen. Vi lär oss :)
Med Nido skrapade hon ihop runt 62% och hamnade i mitten av startfältet och med Cuba precis 60% och där har jag ingen aning om var hon hamnade - säkerligen bland den nedre delen.
Sedan var det lagklass och vi hade tre st b-ponnier och en c-ponny. Jag försökte efter bästa förmåga att peppa alla ryttarna och ALLA gjorde verkligen sitt bästa efter sin egen förmåga. Det är enormt stor konkurrens på de här tillställningarna. Många lag är från ridskolor och de skickar sina bästa ryttare och sina bästa ponnier.
Jag tror alla tjejerna hade väldigt roligt i alla fall. Jag och Emma hade det! Exakt placering för laget vet jag inte, då Södertälje inte har lagt ut resultat-listorna än men individuellt så gjorde vi bra ifrån oss. En av våra b-ponnier vann sin kategori och vår c-ponny blev 4:a. Kul att två av fyra ryttare kom hem med rosett :)
Jag ska kolla med tjejernas föräldrar och se om det är okej att jag lägger ut lite bilder här, från dagen.

Jag blev väldigt imponerad av Sundbys ponnier - jösses vilka fina!! Alla avkommor från Power Boy såklart :)

Vi tar nya tag och kommer igen med nya krafter, ryttare och ponnier till nästa omgång som går på Mälarhöjden den 30april. Då rider Emma med i laget också.

Inga kommentarer: