torsdag 7 april 2011

Storm

på riktigt storm alltså ... inte bara lite blåst. På vägen till stallet låg det ett STORT träd (en gran) som hade ramlat så det precis inte täckte vägen men nära på. Och på vägen hem ramlade det ner en bit av ett träd, ett dött och blockerade det andra körfältet. Hua!

Hästisarna fick stå idag, just med tanke på stormen. Läskigt ju! :o

Vi hade pysseldag istället. Bland annat så trixade jag ihop min egna lilla variant på hackamore-träns. Eftersom sadeln är brun känns ju det lite trist när hacket är på ett svart träns. Så nu blev det jättefint. Synd att jag inte kom ihåg att fota. Ska försöka göra det imorgon. För imorgon kanske jag ska ta och studsa runt på lite bommar hihi.
Den 7e maj är det startfälttävlan på Runsten (som Nynäshamn anordnar) och den skulle jag egentligen vilja vara med på men ... jag kom på att jag aldrig i livet tar mig runt på en bana på 65cm ... :s Men vad skoj det skulle vara. Emma och Nido ska vara med, Mia och Candy och ev Emmi och hennes hoppehäst. Tänk vad skoj och vad praktiskt - inte behöva åka iväg på tävlingen utan bara rida ner till den.

Idag har jag köpt specialfoder till lilla Nido-ponken. Nu j-lar om han inte går upp i vikt och blir sig själv igen!!! Från Dodson & Horrel har jag köpt Build up Mix. Så nu borde det bara vara en tidsfråga :)

Nu är det flera helger i rad som det inte är några tävlingar och det känns nästan lite trist och tråkigt :s ... men iof så tävlas ju Cuba på Söndag fast av medryttaren istället. Nästa tävling för Emmas del är den 25 april på Sundby - då startar hon båda i LC och LB. Helgen därpå är det dressyrallsvenskan och då tävlar hon också båda två. Cuba i förklass och Nido i lagklass. Den 15 maj åker vi tillbaka till Sundby men då är det dressyr igen på schemat - en LB. OM laget går vidare till final så går finalen i LB så då kan det ju vara bra om man har startat det någon gång. OM laget inte går vidare kan Emma alltid ställa upp i förklassen ... finalen går nämligen på BRS :) - nästan som hemma!

Nä nu ska jag gå och knyta mig - är fortfarande lite dålig så jag behöver nog sova!

Inga kommentarer: