onsdag 13 april 2011

Har man inte jobb så skaffar man sig

är det inte så man brukar säga. Vad har vi nu då hittat på - undrar kanske du?

Jo - vi har köpt en till ponny - en 10-årig c-ponnyvalack, han är lite knepig att lasta (behöver lite stöd och hjälp), han är också lite ouppfostrad.
Han är importerad från Holland som ungponny och har pass i Sv. Ridponnyförb.
Hos tidigare ägare har han gått som skogshäst och hopp-häst. Han är, enl uppgift, startad i LB klubbdressyr. Hoppar, enl uppgift, banor på 1m utan problem.



Ett litet projekt kan man säga. Söt är han i alla fall och riktigt duktig att hoppa :)
Bjuder på tre bilder från provridningen:


Först såg det mest ut så här - han har nog inte ridits i så korrekt form under några år ...



Hoppningen var som sagt inte några problem - stadig, jämn galopp, bra scoop och schysst "huvud"



Och till slut mjuknade han och tycktes trivas (fast han gapade lite)

Igår hämtade vi honom - 1000 miljoner TACK till Emmi som hjälpte oss lasta och köra hem - och han får bo bredvid Nido. I morse släppte jag ut honom tillsammans med Cuba och Nido och det blev lite liv i luckan. Cuba brydde sig inte nämnvärt men Nido - nyfiken i en strut - skulle ju på Qalle (som han kallas) HELA tiden, vilket Qalle inte tyckte var helt okej. För han var ju upptagen med att kolla runt i sin nya hage. Detta medförde lite "bråk" en liten stund men sen insåg Nido att han nog fick akta sig lite. Dock tror jag inte att Qalle och Cuba har gjort upp än. Vi får se vem som kommer bestämma. Han är i alla fall en riktig tuffing ...
vi får se hur detta går :o

7 kommentarer:

Maria sa...

Oj, då en till ponny. Kul, nu har ni det ni gör. Blir liksom lite avis på er, tre hästar och ett eget stall. Jag vill oxå, men jag tror att min man skulle separera då!
Lycka till med den nya, han ser jättefin ut!

Maria sa...

Grattis till nya pållen! Vilken fining! Kul med ett projekt :)

Helena sa...

Han ser jättesöt och fin ut! :-)

Annette sa...

Är du alldeles tossig? Hur ska du hinna med?

Anonym sa...

en till ponny? förfan ska ja äta upp dig?

ida sa...

ser jättesöt ut men jag undrar varför den är köpt på teamcaf (visst är det deras ridbana på bilden?) om du inte gillar camillla?

ida sa...

eller är han köpt från fredrik? jag köpte min ponny av honom och är väldigt nöjd :D