onsdag 21 september 2011

Dagarna går

Tiden går fort när man har kul brukar man ju säga och just nu flyger tiden förbi men jag är inte helt säker på att det just beror på att jag har så himla skojigt hela tiden. Just nu till exempel så regnar det, har så gjort hela dagen och hur kul är det lixom? Det känns jättemycket att hösten är här och jag gillar INTE höst, vinter, kyla och mörker :(


På hästfronten intet nytt ... eller?


I helgen var vi på Tungelsta och tävlade dressyr. Det gick bra. Vi tog bara med oss den lilla grå för den lilla bruna är trött och känner av pälssättningen. Han blir ju så grinig och irriterad av att sätta päls så han fick gå hemma och skrota istället :) Den lilla grå var osedvanligt tjafsig i första klassen och de skrapade bara ihop dryga 62% vilket ju inte räckte så långt. I andra klassen, som var en LB:1, gick det bättre och de fick dryga 64% och hamnade på tredje plats. Dock ingen placering då klassen bara hade 8 startande. Dock får man ju vara himla nöjd med dryga 64% i en LB :)


På måndagen åkte vi till Skrefsta och tränade dressyr och där gick det jättebra. Nido var superfin och Emma fick massa bra hjälp och att tänka på till nästa tävling. Som är måndag 26/9 - Skol-DM och deras första LA. Det får ju ses mest som en träningstävling med tanke på att det är första gången och om vi ska vara riktigt, riktigt ärliga så är de väl inte 100% redo för LA än men det blir ändå roligt :)


Igår, tisdag, åkte vi till Naturkompaniet och jag köpte mig ordentliga regnkläder (det är väl därför det regnar idag). Kostade en halv förmögenhet MEN det är det värt!! Hatar att frysa och det gör man om man blir blöt.


Idag kommer Ida och har hopplektion. Det blir roligt :)


I morgon åker Mia och Jassan iväg till lag-SM så jag blir ensam med stallet. På fredag åker dessutom Nicklas till USA så då är jag dessutom ensam hemma också. (Barnen är såklart hemma men ensam med matlagning och sånt)


Något annat som har hänt är att vi har hittat en familj dit Qalle ska flytta. Han lånas ut till en jätteduktig hopptjej som ska träna och tävla honom fram till nästa sommar. Han kommer stå kvar till försäljning så om någon är intresserad är det bara att hojta till :)
Och nu på lördag startar Emma honom i en LB på Runsten. Det ska bli jätteroligt att se :)

Inga kommentarer: