måndag 24 januari 2011

Tävlingsdebut

Igår lastade vi fin-söta Cuba och åkte iväg till Runsten där min medryttare gjorde sin tävlingsdebut på henne. Två fina felfria rundor i 60cm blev det. Dom var jätteduktiga båda två :)

Vi träffade Mia, som jag köpte mina ponnysar av och det var rätt länge sedan vi träffades så det var såklart jättekul :)

Lite trist kändes det att vara där utan Nido för meningen var att Emma skulle göra sin debut på 1 m. Men men huvudsaken är ju att Nido blir bra igen och han ÄR mycket bättre. Svullnaden har gått ner och halt är han inte. Igår fick han gå ut i sjukhagen och det uppskattade han jättemycket. Dessutom kom det fram en härlig sol och när vi kom tillbaka efter tävlingen stod han och solade :)

Idag inleder jag min sista vecka på Pärlviken med att jobba. Det känns väldigt tu-delat. Dels skönt och dels enormt tråkigt :(
Det finns människor och hästar jag kommer sakna - kanske för resten av livet och det finns sånt som jag tycker ska bli skönt att slippa. Men så är det kanske med det mesta här i livet ...

Inga kommentarer: