onsdag 26 januari 2011

Det kanske kommer gå trots allt

Igår red först jag en stund och sedan fick Emma sitta upp. Vi försöker vänja tussan vid att ha bett i munnen. Jag fick tipset/rådet att testa med fasta ringar så att det blir så stilla som möjligt. Vi har ju provat lite olika varianter i några dagar nu men hon fipplar fasligt med munnen och tungan. När jag red tyckte jag det gick rätt bra, det var mest när jag skulle stanna som hon fipplade och sträckte ut tungan. I alla fall bad jag Emma hoppa upp och rida lite för jag ville se hur det ser ut från marken. Och det såg jättebra ut. Cuba blev alldeles avslappnad och såg faktiskt ut att trivas :) hon gillade nog med Emmas hand. Dock behöver nog min lilla dotter öva lite på att göra avsaktningar för då körde Cuba upp huvudet och visade rätt ordentligt (för att vara hon) att hon INTE gillade tygeltaget.
Kanske kan det gå att tävla dressyr på henne trots allt :)
DET vore himla roligt.
Emma ska ju vara med i allsvenskan div III i år och då vill hon ha med sig båda ponnysarna och tävla båda två i förklassen och sedan välja den ponnyn som det känns bäst med i själva lagklassen. 

Jag har fått kontakt med den tjej som hade Cuba innan vi köpte henne. Hon berättade bla att Cuba var rädd för ALLT när hon kom till dom. Det är så extremt svårt att tänka sig det - hon som är så väldigt cool i precis alla lägen.

Inga kommentarer: