fredag 28 januari 2011

Tårtkalas

Snart är det tårtkalas :)

Jag bjuder på avskedsfika på stallet i eftermiddag och imorgon bär det iväg på nya äventyr. Dock kommer jag tillfälligt tillbaka till Pärlviken snarare än man kan tro - hihi. Vi åker till Pärlviken med ponnysarna på måndagmorgon för då kommer hovis dit. Det kändes som enklast att göra så - även för hoivs.

Så på måndagmorgon ska jag för första gången lasta båda hästisarna helt själv ... hoppas nu att dom håller sig på "mattan" ... - annars får jag väl hoppas och tro att det finns någon på nya stället som kan ge mig ett handtag.

Nu har Emma börjat skritta igång Nido. Vi tänkte kanske att han skulle vara lite lätt hysterisk men han var helt lugn. I går efter lunch släppte jag ut honom i Cubas hage och sedan satt jag i bilen och observerade dom i en timme. Hon markerar tydligt när han är för närgången eller om hon inte gillar något han gör. Men under tiden jag kollade på dom så hotade hon bara och han var snabb att flytta sig. Men dom lekte lite också så det blir nog bra det här :)


2 kommentarer:

Å sa...

Hihi, denna timida lilla varelse Cuba:) Bra att hon håller i "taktpinnen", men hoppas att hon nu inte pepprar på om Nido blir lite väl leksugen:)

Maria sa...

Jag såg dina små ponny live idag!! Verkligen söta båda två!!