tisdag 4 januari 2011

Förhoppningar

Jag har sett att flera bloggare skriver om förhoppningar inför det nya året och tänkte att det var ju lite skojigt så jag härmar rakt av hihi. En bloggare skrev att hon avsiktligt uteslöt ordet planering för det blev ändå inte som planerat. Jag tänkte använda mig av ordet mål istället för planering eller förhoppning. Men såklart är ju förhoppningen att nå sina mål :D

För Emmas och Nidos del är målet att i år kvala in till ungponnychampionatet och att delta (förhoppningsvis framgångsrikt) i dressyrallsvenskan i div III. I hoppningen lär väl i stort sett alla tävlingar "gå åt" till att kvala. Jag kan inte se att detta skulle vara ett problem då dom redan nu i januari klarar hoppa banor på en meter och kvalen går i en meter. Men man vet aldrig - saker kan hända.

För Cubas del har jag också en del förhoppningar - att hennes medryttare startar lite pay&jump på henne och dom kommit upp på en meter innan året är slut.

Jag hoppas också på att båda ponnierna kommit lite längre i sin dressyrutbildning innan året är slut.

För min egen del har jag inga direkta "mål" däremot lite förhoppningar - att vi äntligen får flytta in på drömgården med alla hästarna och slipper vara beroende av andra! Det är den största förhoppningen för detta år (liksom det varit i några år nu).
I övrigt hoppas jag på MÅNGA uteritter!

Men framför ALLT annat så är målet att ha roligt hela tiden med våra fina, vackra, goa och superhärliga ponnier!!!

Inga kommentarer: