torsdag 16 september 2010

Konstigt trött

I tisdags var jag enormt snuvig och tänkte att jag nog skulle vakna och vara rejält förkyld på onsdagen. På onsdagen vaknade jag och kände mig så trött så det kändes som jag nyss somnat. Oförklarligt trött. Detta höll i sig HELA dagen. Så fort jag satte mig i bilen och skulle köra bil (och det blev en del bilkörning igår) så kändes det som jag skulle somna. Och så känner jag mig aldrig, inte ens när jag kört riktigt långt. Väldigt konstigt. Jag somnade vid 10-tiden igår och sov i nästan 10 timmar och är forfarande precis lika trött. Väldigt, väldigt konstigt :S

I går var det dags för lilla Kakan att vaccineras och eftersom han är extremt spruträdd så blir det bästa Marianne som får komma och "lura" honom. Hon sticker honom i förbifarten när han är på väg ut från sin box - jättebra. Han hinner inte reagera och bli upprörd. Det enda han märker är att han får ett stick i halsen på vägen ut ur sin box, han hoppar till och sedan är det över. Jag är sååå glad över att vi har Marianne för annars hade vi aldrig kunnat ha honom till tävling.
Efter vi lunchat hästarna åkte vi iväg och köpte foder till hästarna. Vi behövde mineraler och lucern pellets. Dessutom hittade jag ett par jättefina lila gummistövlar :) På morgonen när vi tog ut hästarna och det regnade upptäckte jag att mina gummistövlar inte var hela, det läcker in vatten vid tårna så det passade ju jättebra att jag hittade nya :) Jag köpte ett par i några nummer för stort så jag får plats med raggsockor i vinter.
Sen åkte vi iväg och åt lunch själva innan vi åkte tillbaka för att tömköra Rasmus. När vi var klara med det kom E ut på ridbanan färdig för lektion. Jag satt och tittade när hon red. Hon fick massor med beröm för att hon tagit till sig allt Annelie sa förra gången och gått vidare med det. Ska se om jag hittar någon lämplig film att lägga upp här - jag filmade lite med min Iphone.
Efter lektionen skrittade hon och T ut på Kakan och Castor - bara en skrittsväng i skogen på ca 30 min. Skönt för båda att få komma ut en lugn sväng :)

Idag är det dags för Jenny-träning igen och fram tills det är dags att åka iväg till stallet ska jag göra INGENTING. Jag är så trött så det är helt enkelt inte klokt ... :(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm kanske järn brist?

Mvh Pia L