tisdag 28 september 2010

Impulsiv

Ja en del skulle nog kalla det för mitt andra namn ;)

Flera i min närhet har sagt att jag alltid köper så bra hästar, har sån tur och det blir så bra, en del vill till och med ha med mig på SIN egen nästa inköpsrunda. Förklaringen är enkel - jag köper häst med hjärtat. Jag känner i mitt hjärta när jag träffar "min" häst. Det gjorde jag i söndags kväll ... simple as that.
Dessutom litar jag på säljaren i det här fallet - ja då är det liksom inte så mycket att tänka på och dröja med.

Det här är en bra häst - hon har fått en väldigt bra grund - nu är det upp till mig och E att fortsätta det goda arbetet och få henne att utvecklas till en ännu bättre ponny. Hon är 5 år - jag kommer aldrig kunna skylla på någon annan om hon inte blir en toppen-ponny.

Jag kommer få fin hjälp från bästa Sofia - som från och med nästa vecka ska ge mig lektioner i sin egen lilla NH-metod - eller hur Sofia?

1 kommentar:

Sofia sa...

Ja, jag kan tyvärr inte säga så mycket mer än att hon är super gullig! men som du säger det har ju blivit rätt alla andra gånger så ;) och visst ska jag hjälpa er så gott jag kan :)