onsdag 29 september 2010

Den svenska avundsjukan

Japp så är det ... Sverige är inte bara känt som landet lagom utan också för dess avundsjuka innvånare.

Jag tycker jag bjuder så mycket på mig själv och det jag kan ev. hjälpa andra med så jag inte ska behöva bli utsatt för avundsjuka men så är dock inte fallet.

Man skulle ju kunna tro att efter det jag tvingades göra för några månder sedan och dessutom bli lurad så till den milda grad kanske andra inte behövar vara avundsjuka - men icke.
Jag byter gärna med dig (du vet vem du är) - vi kan byta - jag tar gärna friska fina knän istället.

Glöm inte -
JAG kommer aldrig mer kunna träna på det sätt som jag mer än mycket annat skulle vilja
JAG kommer bara kunna rida sporadiskt i skogen i oftast lägre tempon
JAG kanske inte kommer kunna gå ordentligt när jag blir äldre
JAG kommer antagligen ha ont i mina knän varje dag när jag blir äldre
JAG kan bara hoppas på att läkarvården kommer på något som gör att dom kan laga mina knän

Skulle inte jag vara värd denna nya individ? Jag tycker det, jag tycker jag är värd att få gosa, mysa och ha det roliga jag klarar av. Jag är väldigt, väldigt sällan elak mot andra människor.

3 kommentarer:

Irene sa...

Lycka till med nya hästen!

Ullis sa...

Ja, kära någon. Har du fått knäppa kommentarer?

Jag vet inte vad saken gällde för jag har inte läst vad personen skrivit, men jag kan säga att det är säkert lätt att känna avundsjuka på din förmåga att hitta BRA hästar och att du sedan inte velar utan verkligen skrider till verket med dina planer.

Så gör en vinnare. Så gör du. Det är en anledning att vara avundsjuk på dig.

Grattis till ditt köp! Hon är verkligen jättefin. :)

LisaFlisa sa...

Finaste svägerska!
Du är värd ALLT!
Som du kämpar och vilken vinnarskalle du är (även fast du inte tävlar).
TACK för helgen, det var verkligen jätteroligt. Och så himla kul att få vara med och hämta Cuba, roligt att se dig så himla glad (igen).
Pussar och kramar i massor :-)