onsdag 31 augusti 2011

Tiden flyger

Jösses vad jag är en upptagen människa ... hinner inte ens komma ihåg att jag har en blogg. Lite konstigt kanske.


I vilket fall ... veckan har rullat på och nu är det redan onsdag. Idag ska vi ha lagträning för div II i hoppning hemma hos oss. Det är alltid kul när det kommer lite folk och blir lite liv och rörelse. 


Igår hade vi visning på lilla Qalle och han hoppade ett höghus och lite till utan några som helst problem :D Lilla duktiga Qalle! Nu hoppas vi på att just dom köper honom för då får han äntligen komma till ett hem där hans riktiga kapacitet tas tillvara. Tjejen är superduktig och rider redan idag Msv. Hon om någon kommer ta honom så långt han kan komma - vilket jag tror är riktigt långt.


Igår var min lilla dam inte riktigt sig lik ... först stod hon inne och sparkade i boxväggen bara någon andades mat någonstans i stallet ... INTE likt min väluppfostrade lilla tjej! Efter mycket om och men så var det då dags för ridning, det var nästan helt mörkt. Emma drog iväg på vägen en repa för hon hade lovat Nido att få komma ut och galoppera :) Jag gick in på volten och Cuba var extremt tjafsig i munnen. Ville inte ta stöd utan gick och försökte rycka ur tyglarna på mig hela tiden. Inte roligt alls :(
Efter en stunds ridning, Emma hade också kommit in på volten, kände jag att nä nu fick det vara nog. Jag struntar i att rida om hon känns så här trist. Då frågar min söta dotter om jag ville att hon skulle hoppa upp och känna lite. Vilket hon gjorde. Sedan red hon en stund, ställde åt olika håll, fixade och trixade i alla gångarter. Sedan var det minsann en ny häst som jag hoppade upp på. Jag är så himla imponerad av Emma - hon har verkligen känslan!

Inga kommentarer: